Betrokkenen

Moroto RC Diocese (project partner)

Het bisdom in Moroto is in 1967 door Comboni Missionarissen uit Italië opgericht.

Naast kerken en parochies, hebben zij een ziekenhuis en verschillende gezondheidscentra in de regio opgezet.

Binnen het project voert het bisdom de project activiteiten uit. De betrokken departementen

zijn de Women's Desk en het Health Department. Zij gaan de programma’s implementeren om het inkomen van de vrouwen en de zorg voor moeder en kind thuis te verbeteren. De activiteiten worden rondom twee gezondheidscentra van het bisdom                                                                                            georganiseerd.

Sr Divina (coordinator Health Department) en dr Rossanigo (medisch adviseur)

Sr Fernanda (Comboni Missionary en coordinator Women's Desk)

Medewerkers Women's Desk

Health & Society

De leerstoelgroep Health & Society (HSO) van Wageningen University & Research biedt begeleiding bij het onderzoek binnen het project.

HSO wil door onderzoek bijdragen aan een rechtvaardiger verdeling van kansen en middelen en mensen ondersteunen bij het bereiken van gezondheid.

@2023 Aloyse Stichting