Welkom

Leuk dat je er bent!

Op deze website lees je over een project voor het versterken van voedselzekerheid van  kwetsbare huishoudens in Moroto District,

Karamoja Region, in noordoost Oeganda.

Het project in Oeganda

* Het doel van het project is het verbeteren van de voedingstoestand en gezondheid van vrouwen en kinderen door het versterken van voedselzekerheid van huishoudens.

* Daarvoor werken we aan de sociaaleconomische positie van vrouwen en aan het bevorderen van gezond gedrag binnen het huishouden.

* We maken gebruik van een bottom-up aanpak waarin meedoen, samen leren en samen actie ondernemen centraal staan.

* Het project is een samenwerking tussen het bisdom in Moroto en de Aloyse Stichting.

De leerstoelgroep Health & Society van Wageningen University & Research is betrokken bij het onderzoek binnen het project.

Het onderzoek

Het project wordt ondersteund en begeleid door onderzoek.

* Dit draagt bij aan de oplossing van praktische problemen

* Het creëert omstandigheden voor sociale verandering en resultaten van programma's

* En leert ons 'wat' in de praktijk werkt, 'hoe' het werkt en 'waarom'.

Het onderzoek versterkt daarmee de praktijk, stimuleert creativiteit en vernieuwing en bevordert vakbekwaamheid.

Een gezonde toekomst voor kinderen!

Kinderen hebben de toekomst!

Door betere preventieve zorg wordt de basis gelegd voor de gezondheid in het latere leven. Dit is een wezenlijke pijler onder de ontwikkeling van een nieuwe generatie naar een betere toekomst.

Project partner

RC Diocese of Moroto

Foto album

Nieuws

Geïnteresseerd in het laatste nieuws? Leuk! Stuur even een bericht met het onderstaande formulier.

@2023 Aloyse Stichting